Skip main navigation

Beazer Homes Reviews

What Real Homeowners Say About Beazer Homes

With an average rating of 4.6 stars, Beazer Homes is known for building quality new construction homes. Homebuyers rate their experience based on factors such as floor plans, affordable upgrades, quality craftsmanship, and customer service throughout the homebuilding process. We've collected feedback from 7493 verified homebuyers to give you an honest look at what it's like to build a new home with Beazer Homes. Read their unedited reviews, feedback, and complaints to help you decide if Beazer Homes is the right builder for your new home.

Beazer Homes

has 4.6 out of 5 stars overall

7493 Reviews

Customer Reviews

A new step of our lives

  • Anonymous
  • Verified HomeBuyer
  • January 08, 2019
  • Rancho Cordova, CA

The moment we’ve chosen this home, beazer made their part of transaction fairly easy for us! Happy to be one of the beazer homeowner!

Total Score 5

New Beazer home resident

  • Jodi C.
  • Verified HomeBuyer
  • January 08, 2019
  • Dallas, TX

I moved in to my new Beazer home in November, 2018. The building process was a nightmare. I have built 3 homes before this one, including one Beazer home in 1993. That experience was a good one, as well as the other two builds. This one was a nightmare from the beginning. First, they told me my air conditioner would not fit on the side yard, which they had to know from prior lots in the area and lot size. But of course waited until i had put money down on the lot and was non-refundable. They changed my closing 3 times late in the process after i had given notice at my apartment complex and ...

Beazer Homes responded:
Hello, thank you for submitting a review. We truly apologize for the issues you have encountered and that your experience so far has been less than you had hoped for. We do hope you will allow us the opportunity to attempt to correct your overall experience going forward. While we ideally never want any issues to arise with any of our homes, we do know things can happen and we want you to know we are here for you. We have contacted your local warranty representative and confirmed that all warranty cases reported to us have been addressed. Should you have any concerns or questions in the future please do not hesitate to let us know by calling the New Home Contact Center at ...

Total Score 1

Exceptional

  • Rhonda S.
  • Verified HomeBuyer
  • January 08, 2019
  • Pahrump, NV

Communication is key with any large purchase...Relax and Enjoy the process... Beazerhome stands by their product 110%. We could not have had a more experienced and knowledgeable builder. And the warranty department after our purchase is Amazing. My only regret is not buying sooner. You just can't go wrong with Beazerhome.

Total Score 5

Nice floor plans but quality is lacking.

  • Angela K.
  • Verified HomeBuyer
  • January 08, 2019
  • Raleigh, NC

The initial phase of purchasing the home was very easy and pleasant. But once the contract was signed, it was a totally different experience. Before we signed the documents, we were assured on closing around our desired time frame as we were moving from another state. Well the closing was six weeks late and it took getting the VPs of construction and sales involved. The floor plan (Summerset) is fantastic and fits our family to a tee. However, the quality of the construction is not much to be desired. For instance, we decided on wood floors in all areas (except the bathrooms and laundry ...

Beazer Homes responded:
Thank you for taking the time to tell us about your experience. We truly apologize for any issues you have encountered and can only imagine the frustration this has caused. We do not show that you have reported any concerns to us. We want to help with any and all concerns you may have and the best way for us to quickly and thoroughly help resolve these with you is to contact our New Home Contact Center. You can reach us at 888-623-2937 or you can email us at ...

Total Score 2

Would do it again - a little differently

  • Paul P.
  • Verified HomeBuyer
  • January 08, 2019
  • Goodyear, AZ

Nice people, nice house. Love the lot and location. At first, hated the woodwork in closets, pantry and laundry - but now love the fact they will serve us well until we're able to upgrade those areas. So my only lasting disappointment was learning that, although we selected a certain kitchen design (about a $2,300 upgrade), there was (later) an additional cost of about $1,900 added on. Not happy about that.

Total Score 4

Worst Maintenance

  • Guruprasad G.
  • Verified HomeBuyer
  • January 08, 2019
  • Elkridge, MD

There are some pending items which has to fix and Beazer promised that they will fix before closing after closing. It has been more than month . No one fixed and come responding properly.

Beazer Homes responded:
Thank you so much for your feedback. We truly appreciate you taking the time to share this information with us. We have reviewed your home account information and do show you have reported cases for flooring, drywall and granite and these have all been addressed by your warranty representative, Eric. If there is anything you are currently concerned about please let the New Home Contact Center know. You can reach them by phone at 888-623-2937 or via email at ...

Total Score 1

New home

  • Dean F.
  • Verified HomeBuyer
  • January 07, 2019
  • Riverview, FL

Make sure you check the cabinets closely. Painting was poor. We had to have a lot of follow up painting. Check the grout lines closely.

Total Score 3

Satisfied

  • Cody P.
  • Verified HomeBuyer
  • January 06, 2019
  • Goodyear, AZ

This builder is quick! our home was completed a month sooner than expected

Total Score 4

I would never build a Beazer Home Again

  • Linda N.
  • Verified HomeBuyer
  • January 02, 2019
  • LAWRENCEVILLE, GA

-they rushed on our home to close in time for Quarter Reviews. -before closing, there were a handful of things that needed to be fixed. We were told it would be done after closing. We’ve closed, now trying to get a hold of a supervisor is like waiting for rain in a dessert. Ridiculous. -we will never build a Beazer home again

Beazer Homes responded:
Thank you for your review! We would like to apologize for any delay in repairs on your home. We have contacted your warranty representative, Michael and have found that all issue reported to him have been resolved. We are happy that you have been working with Michael to address your concerns, but we would also like to let you know you can call the New Home Contact Center, anytime, at 888-623-2937. They will be able to help with any issues you may ...

Total Score 1

Poor warranty

  • Geoffrey G.
  • Verified HomeBuyer
  • December 28, 2018
  • Little Elm, TX

The warranty process is flawed and unreliable

Total Score 3

Dogwood Model Home

  • James S.
  • Verified HomeBuyer
  • December 21, 2018
  • Murfreesboro, TN

The Beazer family is a great group to work with. Tom was a real asset to whole process. We had a great experience with the purchase and during the building process. Things moved along very well and quickly. However after moving in and getting settled there are some issues. The grout that is used in the home is a sanded grout which tends to crack and deteriorate over time faster than unsanded. The drywall team does quick work but leaves room for error that have to be address later. I would advise home buyer to not rush the process but to allow the home to set and settle after the new ...

Total Score 4

Many poor construction methods

  • Larry D.
  • Verified HomeBuyer
  • December 20, 2018
  • San Tan Valley, AZ

We had several serious issues when we moved in. At the walkthrough painting was still in progress. Electricity was not available in our bathroom due to a wiring fault. One switch position was buried in the wall. Facial boards were not properly installed or fastened. The floors had some kind of glue on them in different areas. The dishwasher was improperly installed and required a 14 day wait for repair service. Touch up painting was missed and we were not given any touch up paint. The one tree was planted dead and had to be replaced. Over all the house needs to be repainted due to the poor ...

Total Score 3

The right decision

  • Philip C.
  • Verified HomeBuyer
  • December 20, 2018
  • Myrtle Beach, SC

We love our new home. It was the right decision to build since we were living 800 miles away and we were unable to view new homes as they came on the market. However, we do have a few comments about the process. We feel that we the final stretch to finish and close on the house was rushed. We had plenty of time to make sure that everything was complete and done right, but because the builder wanted to close by a certain date, the final product showed a lack of attention to detail. Areas of Paint, trimwork and grout showed sloopy craftmenship. There were two very visable broken cabinets that ...

Total Score 4

Beazer Homes - Excellent sales staff

  • TIM D.
  • Verified HomeBuyer
  • December 20, 2018
  • Tampa, FL

Excellent sales staff

Total Score 5

Great experience!

  • Yang Y.
  • Verified HomeBuyer
  • December 20, 2018
  • Dallas, TX

Thank you!

Total Score 5

Good design, but poor quality and design

  • Matthew R.
  • Verified HomeBuyer
  • December 20, 2018
  • Clermont, FL

Do not buy a Beazer home. They are poorly built and the after-sales service is non existent. Once the house is closed on, they are unresponsive and do not care about warranty-related issues.

Beazer Homes responded:
Hello, thank you for submitting your review. We appreciate the time your took to submit this feedback to us. We also truly apologize for any issues you have experienced regarding your new home. We have researched all documentation regarding your home and do show several warranty request have been submitted and addressed. We can only imagine how frustrating additional repairs can be but we do want to help and correct any concerns your may have. Should you have any questions or concerns in the future please let use know by calling the New Home Contact Center at 888-623-2937. You can also send us an email at NHCC@beazer.com. Thank you ...

Total Score 1

Excellent

  • Lisa B.
  • Verified HomeBuyer
  • December 20, 2018
  • Cypress, TX

Great process and well built home

Total Score 5

Beazer Homes - When been in our house for three months now and still have not

  • Ray C.
  • Verified HomeBuyer
  • December 19, 2018
  • Mount Juliet, TN

When been in our house for three months now and still have not gotten all issues completed

Beazer Homes responded:
Thank you for submitting your feedback! We truly apologize for any delay in repairs. We have contacted our Nashville Warranty Office and found one case you submitted regarding your front door and a drywall issue, that has been resolved as of January 2019. If there is anything else we can assist with please do not hesitate to let us know. You can reach the New Home Contact Center 888-623-2937 or via email at ...

Total Score 1

Good Value

  • Robert J.
  • Verified HomeBuyer
  • December 19, 2018
  • Myrtle Beach, SC

As with any new home, some building glitches will occur. So far, Beazer has gotten right on setting them right and hope they continue to do so during the warantee period.

Total Score 4

New Home

  • Ralph B.
  • Verified HomeBuyer
  • December 19, 2018
  • Austell, GA

Great Experience and Great Product.

Total Score 5

New Home

  • Colin W.
  • Verified HomeBuyer
  • December 18, 2018
  • Cypress, TX

We LOVE our new Beazer Home! We love the community, we love the features, and Corbin and his team were great to work with! Thank you

Total Score 5

Did a lot of looking glad we chose Beazer

  • Scott J.
  • Verified HomeBuyer
  • December 18, 2018
  • San Tan Valley, AZ

If you’re looking for a home buying experience to be perfect I hate to break it to you it doesn’t exist. That being said beaded did a wonderful job from beginning to end. Plus after we moved in if there’s any issues we just go online with our problem and it’s taken care of right away. We did a lot of looking And again glad we chose Beazer. The room options and the options at the design center are great , Love my 15 foot sliding glass door .

Total Score 4

Disappointment

  • Robin L.
  • Verified HomeBuyer
  • December 16, 2018
  • Litchfield Park, AZ

Sadly, we have faced one disappointment after another with our new build from the signing of the contracts to obtaining permits to start of the build to the trade workers. The quality of the trade workers that our builder contracts is lacking at best. Upon closing there were still several items needing repair. It is 90 days since we have closed and those items are still in need even after trade workers have been in to do the work. This was our first new build and unfortunately we have not enjoyed it all. This was meant to be our dream home and we honestly are displeased. We have not been ...

Beazer Homes responded:
Thank you for taking the time to share your experience. Your feedback will contribute to helping us improve and support our team and homeowners. We would like to apologize for any issues you have experienced with your home. We know a new home is a monumental moment in a persons life, and we strive to make this experience as perfect as possible. We are truly sorry if your experience was less than ideal. We have researched all the information on file for your home and show all warranty requests have been resolved. With the last request being a flooring concern, resolved in December of 2018. Should you have any concerns in the future, we would like to encourage you to contact the New Home Contact Center at 888-623-2937. They will be able to help your address any questions or concerns you may ...

Total Score 1

Retirement home

  • Scott B.
  • Verified HomeBuyer
  • December 14, 2018
  • Myrtle Beach, SC

5 - Jenny, Matt and Grant were great with the move in and punch list items. We've had a few minor issues and one major one - a damaged dishwasher. But issues are handled expeditiously. - 5

Total Score 5

Beazer Homes - Having a guide walk me through the home was really an add to

  • Marshall M.
  • Verified HomeBuyer
  • December 11, 2018
  • Las Vegas, NV

Having a guide walk me through the home was really an add to an excellent product. He explain every feature and innovation, including any maintenance. His presence during the walk thruway preferable to an excellent product manual you provided. The 2 bedroom townhome presented at 4542 Pencester St was move in ready in the best sense as every aspect was completed in a professional manner with eye on the details detailed. I appreciate the fire suppression systems coverage. The kitchen cabinet peninsula layout provides additional drawers and storage but they are a bit inadequate in width if ...

Total Score 4